Skip to content

Ontknoping 20

28/06/2016

Een camerabeweging moet zijn zoals een kat op een tafel springt: met precies genoeg moeite en inzet. Niet meer, niet minder.
cameraman Robby Müller

Ik hoop dat je van mijn principes houdt, zo niet dan heb ik nog anderen.
Groucho Marx
Jumbo is geen piramide, Jumbo is een frietzak.
Frits van der Werd – topman van supermarktketen Jumbo.
Gelet op het latere debat had die uitspraak een iets te huiselijke nonchalance.
Diederik Samsom PvdA
I’m gonna keep on running cause a winner doesn’t quit on themselves.
Beyoncé – uit Freedom van de cd Lemonade

Soms krijg je een dood paard met duwen en trekken toch weer levend.
Jeanine Hennis- Plasschaert – Minister van Defensie

Ik bewaar mijn pleasure pillows voor mijn echtgenoot.   
Helen Mirren
Je moet je idealen verwezenlijken en ze niet alleen oppoetsen in de vitrine.
Lodewijk Asscher PvdA.
Jullie moeten het dak niet repareren als het regent, maar als de zon schijnt.
Nederlandse imam
The knowledge of non knowledge is power.
Fubar 2 – Gods of blunder (Michael Dowse 2010)

Pride only hurts, it never helps.
Paul Teeuwen citeert bij Pauw citaat van Marsellus Wallace  uit Pulp Fiction (Quentin Tarentino 1994)

Als ineens alles op je afkomt, rijd je aan de verkeerde kant.
Limburgse café tekst
Hold your beliefs lightly.
Grayson Perry.
Like all great travellers I have seen more than I remember and  remember more than I have seen.
geveltekst van Benjamin Disraeli (1804-1881)  in Amsterdam
Vreugde is het toenemen van energie door externe invloed.
Baruch Spinoza  (1632-1677)
Een kringloop winkel in Nederland is netter dan een museum in Bagdad.
Rodaan Al Galidi – Iraaks vluchteling /schrijver
She’s cold as ice, but you still think she’s hot
She’s got everything it takes, to take everything you’ve got
Loretta Lynn – Full Circle – 2016
And once upon a time you turned the water into wine.
Now on my knees i’m turning to ya father.
Could you help me turn the wine back into water.
Loretta Lynn – Full Circle – 2016
We hebben allemaal een eerste en derde horizon. De eerste gaat over huur betalen, eten, werken.
De derde horizon gaat over de nieuwe ons, waar wil ik naartoe, waar word ik gelukkig van.
Daan Roosegaarde in DWDD pop up.

Kunst is de natuur in geconcentreerde vorm.
Honoré de Balzac – Verloren Illusies – 1843

From → citaten

Geef een reactie

Geef een reactie

